Aquí Prou Bullying

Compromesos per una bona convivència escolar: Projecte AQUÍ PROU BULLYING

A la nostra escola treballem per la gestió positiva dels conflictes. Una convivència sana és requisit per al desenvolupament dels aprenentatges.

Des del curs 2021 – 2022 la nostra escola participa del projecte d’innovació pedagògica #aquíproubullying del Departament d’Ensenyament de la Generalitat, havent rebut tot l’equip educatiu formació específica per donar resposta al fenomen de l’assetjament escolar i afavorir la millora de la convivència en la nova realitat social post pandèmia. Des d’aquest moment a l’escola fem un treball continuat basat en:

  • La prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament entre iguals
  • La sensibilització de la nostra comunitat educativa ver l’assetjament entre iguals
  • El foment de la gestió positiva dels conflictes
  • La contribució al desenvolupament personal i social del nostre alumnat.

Equips per la convivència

Els Equips per la convivència són alumnes de 5è o 6è de primària que, dins del marc del programa #aquiproubullying, reben una formació específica per contribuir en l’estratègia de sensibilització i d’observació conscient al centre educatiu, desenvolupant així una actitud prosocial i de corresponsabilitat en la millora de la convivència positiva.

Des del curs 22 – 23 la nostra escola ha incorporat aquests equips tot seguint les actuacions de prevenció i sensibilització de l’assetjament escolar recollides en el nostre Projecte de convivència.

Aquest curs, després d’haver-se format al llarg de tot un trimestre com a agents per la convivència, s’incorporen nous alumnes de 5è als Equips per la convivència i han creat aquest vídeo per presentar-se a la nostra comunitat:

Aquests equips, tal i com s’informa al vídeo, ajuden a:

  • Potenciar l’observació del benestar i les relacions.
  • Empoderar a l’alumnat en el seu paper en la promoció del benestar i la convivència positiva.
  • Aconseguir, a través de la sensibilització, el reconeixement de la figura dels ExC com a referents de confiança entre iguals.
  • Dotar d’eines a l’alumnat a fi de detectar i comunicar situacions de risc d’assetjament i ciberassetjament escolar, així com altres tipus de violències.